الأحد، 26 يونيو 2011

يومي في القاهره



اريد ان احدثكم علي يومي في قاهرة المعز التي دوما اشتاق اليها
بالنسبه  المغتربات الذين درسوا الكليه في القاهره ثم رجعوا تاني بيتهم بيعشقوا القاهره
انا بقالي 3 شهور منزلتش القاهره و كنت هتجنن
فانا احيا من جديد لما بنزل القاهره ...نعم بحيا
بحس اني بتنفس
عارفه ان في ناس هتقول عليا اني مجنونه , او علي رأي ابويا
بتتنفسي في الزحمه و الحر ...اه و اللي عنده اعتراض بقا
لفيت اماكن كتيـــــــــــــــــــــــــــــــــــر كانت واحشاني 
و مع اني مفطرتش في ملك الكبده ولا اتغدييت في الحسين زي ما كنت مرتبه
بس مش مهم ,المره الجايه

الغريب المره دي اني كنت ارانا سويا في كل مكان اذهب اليه
الغريب  اني كنت ابحث عنك في كل مكان اذهب اليه 
و مع اني كنت اعلم انك لن تكن موجود ولكني كنت اشعر بخيبة الامل عندما اذهب و لم اجدك
لدرجة اني و قفت في الشارع انظر ورائى لأبحث عنك
و كل ما كنت اريد ان اعرفه هو حالك من بعدي ولكن اسأل من 
كم كنت اتمني ان اراك ...كم كنت اتمني ان تراني 
لا اعرف ما الذي كان سوف يحدث عندها 
ولكن ..ليس كل ما يتمناه المرء يأخذه











هناك 5 تعليقات:

مصطفى سيف الدين يقول...

انا كنت بافضل بالترم مغترب
يمكن الدراسة مع الغربة صعبة بس ممتعة وبتعلمك اكتر
صحيح بتشتاقي لبلدك لكن لما بترجعي فرحتك بتبقى فرحتين
البوست جميل فيه احساس جميل واشتياق حار
تحياتي لكي

غير معرف يقول...

وستبقى الذكريات ورائحة الحنين في صدرك لكل مكان ولكل ذكرى وستبحثين عنه بين وجوه الناس وترهفين سمعك لصوته بين الضجيج "
؛؛
؛
زهرة الضحا
كنتِ هنا شفافة صادقة
راق لي حرفك الجميل
؛؛
؛
لروحك عبق الغاردينيا
كانت هنا
reemaas

زهرة الضحا يقول...

مصطفى سيف

عندك حق , الغربه دي بتعلم اكتر ما بنتعلم في الدراسه ومع ان الواحد بيتخبط كتيير في اللي حواليه بس بيستفاد اكتر ولما كنا بنرجع بيتنا كنا بنحس بالراحه .......كانت ايام جميله
تحياتي ليك لانك بتشجعني علي الكتابه لما بلاقي تعليق ليك


ريــــمــــاس

انا اللي راق لي كلامك الجميــــــــل علي اسلوبي
و مبسوطه انه نال اعجابك و اتمني اني اشوفك في المدونه تاني
بس ايه هو عبق الغاردينيا؟؟ :)

Bent Men ElZman Da !! يقول...

غريبه فعلا ان حد اصلا مش متعود على جو القاهره كده يحبها بزحمتها دى
بحس اصلا ان الغربه عموما مش سهله حتى لو فى مكان قريب من محافظه لمحافظه مثلا
مبسوطه جدا انى عرفت مدونتك :))

زهرة الضحا يقول...

اللي يعيش في القاهره فتره بيحب زحمتها و جوها
شكرا علي مرورك لمدونتي و اتمني انك تزوريني دوما